vrijdag 8 oktober 2010

Laatste dag in Venetië




8-10-2010
Met de trein naar Venetie, ik heb mijn handige boekje met de cursus italiaans op de hotelkamer laten liggen. Nu moet ik het helemaal 'alleen' doen met de paar zinnetjes die ik heb onthouden. Wanneer we aankomen op het treinstation kopen we meteen maar weer nieuwe dagkaarten voor het OV.
Ik heb op de plattegrond van Venetie kruisjes gezet. Die plaatsen staan (in ieder geval) op het programma.
Inmiddels zitten we in de trein, we mogen niets uit het raam gpoien en ook niet roken. Er hangen ook nog gordijntjes, die hebben we in NL al lang niet meer. In onze ogen is het een 'ouderwetse' trein. Het is nu buiten zo'n 17 graden en de italianen lopen in dikke winterjassen. Ik heb mijn vestje nog aan. In Venetië zal deze wel de rugzak van Egbert in gaan.
De kerk op het plein ben ik alleen in gegaan.(verboden voor rugzakken!) de markt bij de Rialto brug was leuk om te zien. We zitten nu in het Peggy Guggenheimmuseum. Moderne kunst, van Brancusi tot Dali, Mondriaan en Miro en Picasso.
We hebben op onze laatste dag in Venetië héél veel trappen gezien. Het San Marcoplein staat vandaag grotendeels onder water. Zelfs de winkels en de kerken zijn onder gelopen. Ik ben blij dat we weer in het hotel zijn. Ik heb last van mijn rug gekregen van het lopen.

Verzonden vanaf mijn HTC

Geen opmerkingen:

Een reactie posten